Y7 1233
Byggd av Eksjöverken, levererad i december 1958. 47 sittplatser 2 kl.
Stationerad i Vännäs till 1981 då den flyttades till Kristinehamn.
Slopad juni 1983.
Byggdes 1985 om till tjänstevagn MDR 400 3281. Senare återställd av Inlandsbanan AB.
Motor: Scania DS9
Y8 1124
Byggd av ASJ i Linköping, levererad till SJ i Ystad i april 1957 som YBo6 1124.
1964 ombyggd till Y8 med bekvämare inredning för längre resor.
Därefter stationerad i Östersund fram till 1972, då den flyttade söderut igen.
Efter en sejour i Skåne med stationering i Kristianstad togs den slutligen ur trafik i december 1984. Övertogs 1985 av MfGDJ, till OJF 2008.
Vagnen är i ett gott, orört originalskick och finns med i den nationella bevarandeplanen
för järnvägsfordon.
Motor: Scania-Vabis D815, rak 8-cyl.
Y6 1086
Levererad från ASJ i Linköping i augusti 1956. 53 platser, 2 kl.
Vagnen har den första typen av inredning med låga ryggstöd och 3+2 sittning.
Från början stationerad i Boden, därefter Östersund, Gävle och slutligen Halmstad.
Slopad i oktober 1981, därefter ombyggd till tjänstevagn MDR 400 3805.
Återställd av OJF under vintern 2016-17.
I likhet med Y7 1233 har även denna vagn under årens lopp fått originalmotorn ersatt med en modernare sexcylindrig Scania DS9.
Efter vissa problem med Wilson-växellådan under säsongen 2017 byttes denna under våren 2018 ut till en renoverad dito.
Liftmotorvagn Qgz 985 0839 (f.d Y6 1082)
Levererad från ASJ Linköping i juni 1956 som YBo6 1082.
1971 ombyggd till tjänstevagn med lyftkorg för kontaktledningsarbeten.
Fullt fungerande trots sitt något bedagade yttre!
En av två bevarade i detta utförande.
Från Banverket i Borlänge till OJF 2012.
Motorer: Scania DS9, Ford dieselmotor för hydraulik och körning från korg.
T23 120
Byggt av ASJ i Falun 1954 på licens från MAK i Kiel.
Loket var från början smalspårigt (Tp 3523) men byggdes 1966 om till normalspår.
MAK 8-cyl dieselmotor på 590 kw, hydraulisk Voith växellåda.
Tjänstevikt 46 ton.
Slopat 1976, där efter avsatt som beredskapslok i Byvalla.
2020-09-25 Överläts loket till MfGDJ i Falun.
Z65 545
Lokomotor för växling och lättare linjetjänst byggd av Kalmar Verkstad AB 1964.
Tjänstevikt 28 ton, max hastighet 60 km/h.
Motor: Scania
Fordonet var på deposition från IBAB och återlämnades under senhösten 2020 på ägarens begäran.
Föreningen disponerar även följande fordon:
Rälsbussen Y6 1130
Motordressinen MDR 131 3540
Spårrensaren Qch 9165